دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۵۸:۱۰

در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی صورت می‎گیرد؛
توسعه همکاری‎های شرکت ملی نفتکش و نیروی دریایی ارتش

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده نیروی دریایی ارتش با مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران دیدار و گفتگو کرد. این دیدار با هدف هماهنگی بین نیروی دریایی ارتش و شرکت ملی نفتکش ایران در زمینه استفاده از توانمندی‎‏های دو مجموعه در راستای اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی انجام شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، در ابتدای این دیدار مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گزارشی از اقدامات انجام شده در این شرکت در بخش‎های مختلف ارائه کرد.


دکتر علی‎اکبر صفایی سپس با اشاره به وظایف ملی شرکت ملی نفتکش ایران، حرکت این شرکت را حفظ شرایط خصوصی خود و دستیابی به اهداف سهامداران در جهت تامین منافع ملی اعلام کرد و گفت: شرکت ملی نفتکش ایران تامین منافع ملی کشور را وظیفه خود می‎داند و تاکنون نیز تلاش کرده است تا در راستای تحقق این امر هیچ خللی به صادرات نفت کشور وارد نشود. وی در ادامه به اقدامات شرکت ملی نفتکش ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی در این شرکت از سال‌های گذشته اجرایی شده است، گفت: در راستای استفاده از توان داخلی، خرید اقلام مصرفی مورد نیاز ناوگان این شرکت را  از داخل  اجرایی کرده‌ایم به طوری که در حال حاضر 300 قلم کالای مصرفی ناوگان از تولیدات داخل تامین می‎شود و بنا داریم این رقم را تا پایان سال به 600 قلم برسانیم.


عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران اضافه کرد :علاوه بر این در استای توانمندسازی شرکت‎های داخلی و ارتقاء توان صادراتی کشور، اقداماتی را در زمینه تولید روغن و روانکارهای دریایی در کشور آغاز کرده‎ایم که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد. وی به سیاست ایرانی کردن نیروی دریانورد شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و گفت: جذب و بکارگیری جوانان ایرانی در ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران یکی از اولویت‎های این شرکت است البته در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است به طوری که تا سال 97 نیروی دریانورد ما در رده افسری، کاملا ایرانی خواهد شد.

صفایی اضافه کرد: اقدامات دیگری نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی با همکاری دیگر شرکت‎های کشتیرانی کشور درحال انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن آن باشیم. مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران سپس از اقدامات نیروی دریایی ارتش در حفاظت و پشتیبانی از ناوگان نفتکش کشور در برابر حملات دزدان دریایی تقدیر و تشکر کرد. فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این دیدار که روز گذشته در محل شرکت ملی نفتکش ایران برگزار شد، اقدامات این شرکت را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: ما از مدیریت هوشمند و علمی و همچنین اقدامات خوبی که در شرکت ملی نفتکش ایران از زمان تحریم‌ها تاکنون در بخش‎های مختلف انجام شده است تشکر و قدردانی می‎کنیم.


امیر دریادار حبیب الله سیاری، حرکت شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان یک شرکت خصوصی در جهت تامین منافع ملی را ارزشمند اعلام کرد و گفت: ما نیز امیدواریم بتوانیم با تامین امنیت ناوگان نفتکش کشور در برقراری امنیت برای منافع ملی کشور اثرگذار باشیم. وی توجه شرکت ملی نفتکش ایران به اقتصاد مقاومتی و تامین نیازهای ناوگان این شرکت از داخل را نیز اقدامی شایسته دانست و افزود: خوشبختانه در شرکت ملی نفتکش ایران شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی و تبلور شعار اقدام و عمل هستیم و از این بابت از این شرکت قدردانی می‎کنیم و امیدواریم شاهد این نگاه و رویه در تمام کشور باشیم. 


سیاری سپس به پشتیبانی نیروی دریایی ارتش از کشتی‎های تجاری و نفتی ایران از زمان جنگ تاکنون اشاره کرد و گفت : از سال 88 که اولین ناوگروه نیروی دریایی ارتش برای مقابله با دزدان دریایی به خلیج عدن اعزام شد هفت سال گذشته است و ما  امروز شاهد حضور چهل و دومین ناگروه این نیرو در آبهای این منطقه هستیم. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تاکنون 3828 فروند کشتی توسط ناگروه‎های این نیرو پشتبانی و مورد حفاظت قرار گرفته است گفت: ما آمادگی داریم تا امنیت ناوگان نفتکش ایران را در هر نقطه که نیاز باشد تامین کنیم. سیاری همچنین بااشاره به تعامل و همکاری بین نیروی دریایی ارتش و شرکت ملی نفتکش ایران گفت: ما آمادگی داریم همکاری خود را در راستای اجرای سیاست‏‎های اقتصاد مقاومتی در بخش‎های مختلف فنی، عملیاتی، آموزشی، اشاعه فرهنگ دریایی و همچنین استفاده از توانمندی‎ها شرکت ملی نفتکش گسترش دهیم. مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران نیز در پایان ضمن استقبال از استفاده از توانمندی‎های نیروی دریایی ارتش در بخش‌های مختلف فنی، عملیاتی ، آموزشی و اشاعه فرهنگ دریایی، آمادگی این شرکت را برای توسعه همکاری‌ها با این نیرو در زمینه‏‎های یاد شده اعلام کرد.



  کد خبر : 2129
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :